Events og webinarer

ABC Academy, inspiration og undervisning. Herunder kan du læse om vores kurser og webinarer hvor eksperter, kunder og undervisere leverer inspiration og cases fra andre virksomheder.

Kommende webinarer

Vi arbejder på at få klargjort udvalget af spændende webinarer. I mellemtiden kan du altid tage et kig længere nede på vores tidligere webinarer. 

Se eller gense disse webinarer

Dato

Kan ses on-demand

Kompleksitet – virksomhedens største udfordring

Undersøgelser viser, at kompleksitet kan æde op til 40% af virksomhedens indtjening, og så gør kompleksitet det mere besværligt at være kunde, medarbejder og leder.

På webinaret kommer vi bl.a. ind på, hvorfor virksomheden bør arbejde med kompleksitet, hvordan kompleksitet opstår, og hvordan du sætter kompleksitet på agendaen i din virksomhed.

     

    dato

    Kan ses on-demand

    Anders Nørgaard
    Dato

    Kan ses on-demand

    Sådan trimmer du din produktportefølje – uden at miste omsætning.

    Når virksomheden producerer, lagerfører og distribuerer produkter til markedet, påføres direkte og indirekte omkostninger. Det er desværre de færreste virksomheder, som har et klart og tydeligt billede af, hvordan omkostninger fordeler sig på virksomhedens produkter, kunder og services.

    På webinaret kommer vi bl.a. ind på, hvad der driver virksomhedens omkostningerne, og hvordan man analyserer og fordeler omkostningerne på produkter og kunder for at træffe beslutninger, som øger virksomhedens samlede omsætning – og indtjening.

    Dato

    Kan ses on-demand

    Tobias Kondrup Andersen
    Dato

    Kan ses on-demand

    Kundelønsomhed på agendaen

    Professor Morten Holm fra Copenhagen Business School deler sine erfaringer med at analysere kundelønsomheden på tværs af brancher.

    I hvilke brancher og typer af virksomheder er kundelønsomheden under særligt pres? Hvordan får man indsigt i sine kunder lønsomhed, og hvilket udbytte kan man forvente?

     

    dato

    Kan ses on-demand

    Morten Holm
    Dato

    Kan ses on-demand

    5 leveregler til en effektiv forsyningskæde

    Virksomhedens Supply Chain er et konkurrenceparameter, når det handler om at servicere kunderne og samtidig holde indkøb-, produktion- og leveringsomkostningerne nede.

    Til dette har vi udviklet en analyse, som sikrer af virksomheden får et fælles sprog og 5 leveregler, som virksomheden bør navigere efter i dagligdagen.

    Client Director, Troels Kyhn Jakobsen gennemgår leveregler og fortæller om erfaringerne fra blandt andre NKT Cables og Matas, hvor levereglerne blev afgørende for resultaterne på top- og bundlinjen.

    dato

    Kan ses on-demand

    Dato

    Kan ses on-demand

    Supply Chain Performance i PMC Hydraulics

    Supply Chain funktionen er afgørende for virksomhedens evne til at imødekomme kundernes behov og holde omkostningerne nede.

    Hør hvordan PMC Hydraulics har skabt et fælles mindset og en hverdag struktureret omkring klare og tydelige KPI’er i indkøbsafdelingen, som har resulteret i en 40% lagerreduktion.

      Dato

      Kan ses on-demand

      martin munck pmc
      specific pharma
      Dato

      Kan ses on-demand

      5 fokusområder i Indkøb, der sikrer din virksomhed bedre indtjening

      Kan man øge omsætningen, gøre kunderne glade og reducere lagerbeholdningen samtidig? Hvis man spørger Specific Pharma, så er svaret ja.  

      På webinaret fortæller Specific Pharma om de metoder og værktøjer, som Indkøbsafdelingen har brugt til at udvikle KPI’er, fokusområder og indkøbspolitikker, som sikrer korrekt prioritering i hverdagen. 

      Du kan få en forsmag på webinaret i casen Specific Pharma her.

      Dato

      Kan ses on-demand

      Dato

      Kan ses on-demand

      Sådan sikrer du et sundt og attraktivt sortiment

      Produkt- og kategoristyring er nerven og taktstokken i enhver virksomhed. Hvilke varer skal ind? Hvilke varer skal ud? Hvordan performer produktkategorier, leverandører og varegrupper i forhold til hinanden?

      På webinaret kan du bl.a. hører hvordan Sanistål arbejdet struktureret med indfasning og om de metoder, værktøjer og analyser Nomeco brugere til at håndterer 40 produktkategorier. 

        dato

        Kan ses on-demand

        Dato

        Kan ses on-demand

        18 variabler i din leverandørforhandling

        Når kostprisen er den dominerende variabel i leverandørforhandlingen, udebliver et større potentiale for at trimme omkostningerne – en lav kostpris kan nemlig være dyr i længden.

        På dette webinar introducerer vi 18 variabler, som du kan bruge til at forhandle endnu bedre aftaler og reducere virksomhedens totalomkostninger.

        dato

        Kan ses on-demand

        Vikan 
        Dato

        Kan ses on-demand

        Sådan sikrer Indkøb, Lager og Produktion stabilt vareniveau og tilfredse kunder 

        En af verdens førende producenter til hygiejnekritiske områder, Vikan, leverer et unikt indblik i virksomhedens arbejde med Planlægning og Supply Chain Performance.

        Du kan læse hele Vikan casen her.

        dato

        Kan ses on-demand

        Mercedes benz cph
        dato

        Kan ses on-demand

        Sådan holder du kunderne glade og værkstederne kørende

        Få et unikt indblik i Mercedes-Benz CPH, og hør, hvordan logistikfunktionen med simple metoder og analyser sikrer de rette reservedele på det rette tid og sted i virksomhedens 6 afdelinger.

        Din vært på dette webinar er Client Director, Troels Kyhn Jakobsen.

        Du kan få en forsmag på webinaret i casen om Mercedes-Benz CPH her.

        dato

        Kan ses on-demand

        Brian Aakær, mercedes benz
        Dato

        Kan ses on-demand

        Får dine kunder den service, de fortjener?

        Med de rette metoder og værktøjer kan virksomheden løfte både omsætning og indtjening og skabe gladere kunder – på dette webinar får du inspiration til at udvikle dine kunderelationer.

        På webinaret fortæller tidligere Salgs- og Marketingchef, Annemarie Duus, om de metoder og værktøjer, hun har brugt til at udvikle en salgsstrategi, som styrker virksomhedens fokus på de mest værdiskabende kunderelationer og aktiviteter.

            Dato

            Kan ses on-demand

            Annemarie Duus