Tobias Kondrup Andersen

Tobias Andersen

Erhvervs-forsker
DTU & DBI Plastics

Troels Kyhn Jakobsen, ABC Softwork

Troels Kyhn Jakobsen

Client Director,
ABC Softwork

Gratis webinar
Sådan trimmer du din produktportefølje – uden at miste omsætning

Når virksomheden producerer, lagerfører og distribuerer produkter til markedet, påføres direkte og indirekte omkostninger. Det er desværre de færreste virksomheder, som har et klart og tydeligt billede af hvordan omkostninger fordeler sig på virksomhedens produkter, kunder og services.

På webinaret kommer vi bl.a. ind på hvad der driver virksomhedens omkostningerne og hvordan man analyserer og fordeler omkostningerne på produkter og kunder for at træffe beslutninger, som øger virksomhedens samlede omsætning – og indtjening.

Highlights fra webinaret

[06:47] Produktvarianter og kundebehov driver omkostningerne i DBI Plastics

[10:05] Har I styr på kompleksiteten i jeres virksomhed?

[11:56] De 7 trin til en sundere forretning.

[12:45] De synlige – og usynlige – omkostninger på produkt- og kundeniveau.

[16:00] ABC-analyse af virksomhedens produkter og kunder.

[21:25] Linked revenue – når A-kunder køber virksomhedens C-varer.

[26:27] Listen af produkter du bør udfase.

[31:00] Salg giver feedback.

[35:34] Disse varer bør du prisjusterer og procesoptimerer på.

Kan ses on-demand

DATO
Kan ses on-demand

Dine værter på webinaret

Tobias Kondrup Andersen

Tobias Andersen

Erhvervs-forsker
DTU & DBI Plastics

Troels Kyhn Jakobsen, ABC Softwork

Troels Kyhn Jakobsen

Client Director, ABC Softwork